Aktive emnerAktive emner  Vis medlemmerMedlemmer  KalenderKalender  Søg i forumSøg  HjælpHjælp
  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Stokerfyr - salg
 Pilleklubbens Diskussion : Køb/Salg/Bytte : Stokerfyr - salg

>>Annonce<<

>>Annonce<<

Message Icon Emne: ANLÆGGET ER SOLGT - PASSAT COMPACT C2 SÆLGES
Besvar Opret nyt emne
Forfatter Besked
MichaelM
Bruger
Bruger

Medlem siden: 10 April 2007
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 3
Citér MichaelM Svarbullet Emne: ANLÆGGET ER SOLGT - PASSAT COMPACT C2 SÆLGES
    Sendt: 10 April 2007 kl. 20:17
ANLÆGGET  ER  SOLGT

PASSAT COMPACT C2 23kW ÅRGANG 2004

træpillefyr med automatisk sprinklersystem sælges grundet omlægning til jordvarme.

Tiptop stand. Anlægget kan ses i drift. Komplet med ekspansionsbeholder, cirkulationspumpe m.v.

Prisidé kr. 45.000 (privat handel, inkl. moms). Nypris kr. 65.000 (installeret i 2004).

Billeder af anlægget kan rekvireres pr. mail.

Mvh. Michael

Redigeret af MichaelM - 20 September 2007 kl. 19:33
IP IP-adresse registreret
Rene larsen
Bruger
Bruger

Medlem siden: 25 Oktober 2005
Beskeder: 30
Citér Rene larsen Svarbullet Sendt: 11 April 2007 kl. 11:12

det er noget af en pris det kan man købe en ny for (vvs engros)

MVH Rene`larsen

MichaelM
Bruger
Bruger

Citér MichaelM Svarbullet Sendt: 11 April 2007 kl. 17:36

Hej René.

Tak for din kommentar: Jeg har tjekket vvs-engros.dk, og kan se, at et nyt, tilsvarende anlæg kan erhverves for kr. 50.000 inkl. moms.

Hertil skal dog lægges udgifter til cirkulationspumpe, ekspansionsbeholder mv.: Samlet set, er det dog ikke meget dyrere end prisen for mit anlæg til kr. 45.000 inkl. moms - det vil jeg gerne medgive.

Idéen til prisen fandt jeg ved at sammenligne med andre anlæg:

D. 2. aug. 2005 (se længere nede i dette forum) er der et Passat-anlæg til salg for kr. 35.000: Et mindre (Passat C1/400) og ældre anlæg ... derfor mente jeg, at en pris på kr. 45.000 var rimelig.

Jeg er naturligvis indstillet på, at prisen skal stå i relation til alder, markedspris mv., og er naturligvis åben overfor tilbud (som det jo iøvrigt altid gælder, når man handler privat) ..

Smile

Mvh. Michael Madsen
Mocha
Bruger
Bruger

Medlem siden: 16 September 2007
Beskeder: 6
Citér Mocha Svarbullet Sendt: 16 September 2007 kl. 15:02
Hej Michael,

Hvordan er det gået med omlægningen til jordvarme?
Går selv med over store overvejelser?
Mocha
MichaelM
Bruger
Bruger

Citér MichaelM Svarbullet Sendt: 20 September 2007 kl. 19:22

Hej Mocha !

Vi har fået lavet jordvarme i starten af maj måned, og derfor mangler vi stadig at opleve driften i vinterhalvåret. Men status er pt. at anlægget er supersimpelt at have med at gøre, f.eks. er det eneste man skal foretage sig som bruger, at trykke på 2 knapper for at skifte mellem hhv. sommer, efterår eller vinterdrift, og så går resten såmænd af sig selv idet en udeføler styrer anlæggets temperatur.

Jeg er bruger og ikke nørd, så for mig skal tingene bare fungere på den enkleste vis - jeg er sådan set ligeglad med hvordan!

Det fungerer præcist som et fjernvarmeanlæg, bortset fra, at pumpen der driver værket afgiver meget lidt støj. Idet vores anlæg står i kælderen, er det dog overhovedet ikke noget vi hører.

Med mindre at anlægget skulle "svigte" os til vinter, så må jeg konkludere - til stor fortrydelse for alle tilhængerne af pillefyr - at jordvarme er den mest effektive, billige og problemfrie opvarmningsmetode der findes som et reelt alternativ til mere de konventionelle varmeanlæg (olie, fjernvarme, gas, pillefyr).

Der hvor filmen knækker, og vel den egentlige årsag til, at jordvarme ikke er mere udbredt det er tilfældet, er at det koster vel ca. det dobbelte af et stokeranlæg .... Vi måtte punge ud med 145.000 kr. inkl. moms men fik til gengæld kr. 30.000 for stokeranlægget som en del af handlen. Jordvarmen er et 16kW Vølund-anlæg, som skal opvarme 336 m2 bolig.

Til gengæld så slipper vi for

- at rense stokerfyr,

- at skovle træpiller,

- at være afhængige af andre når vi er på ferie,

- at leve med røg og brandfare

- og jeg er så tilpas doven, at jeg ikke gider at skovle træpiller, så for mig (og vel gennemsnitsdanskeren) er jordvarme den rigtige løsning.

Til sidst får du lige regnestykket:

Opvarmningen med stokerfyr (træpiller) har kostet kr. ca. 24.000 inkl. moms om året, og hertil kommer opvarmningen af brugsvand via el-vandvarmer. Ialt ca. kr. 30.000 inkl. moms om året.

Jordvarmeanlægget er beregnet til (worst case vel at mærke) ca. kr. 22.000 inkl. moms om året for både opvarming og brugsvand !

Så jeg synes, at du seriøst skal overveje jordvarme istedet for stokerfyr.

HUSK at i forbindelse med jordvarme skal der nedgraves slanger i haven og så skal den altså også lige reetableres. - Eller måske er du heldig at have en sø, og så er der ingen reetablering. Og en sø er iøvrigt en endnu bedre varmekilde end jorden (?!)

Herudover er der også udgiften til en elektriker (ca. 3.000 kr.)

Held og lykke med det. Kontakt evt. Vølund eller en af de anbefalede installatører.

HUSK også at tage flere tilbud hjem - uanset hvilken opvarmningskilde du vælger; det betaler sig ...  Smile

Michael K
Bruger
Bruger

Medlem siden: 12 September 2005
Beskeder: 15
Citér Michael K Svarbullet Sendt: 23 September 2007 kl. 20:52
Hej MichaelM.

Jeg har ellers været stor tilhænger af stokerfyr, men er nu ved at være lidt tvivlende. Jeg er ved at bygge nyt hus, og læst og hørt meget om varmeanlæg, men hvergang man snakker med en forhandler, er der så mange meninger, om de samme spørgsmål jeg har haft, så jeg er blevet helt rundforviret. Jeg har selv været lun på et Vølund, da navnet for mig står for kvalitet, men da jeg kiggede på Teknologist Inst. positivliste, er det jo ikke det anlæg der er mest økonomiske, altså har den højeste COP. (hvormange Kw man får ud af hver forbrugte Kw). Hvad var det der gjorde, at du valgte et Vølundanlæg, frem for et andet på trods af den (lidt) lavere effektivitet.?? Jeg syntes også, det er et kæmpeanlæg du har fået selvom du har 336 m2. Mit hus bygges på ca. 270 m2 i 2 plan uden kælder, og jordvarmeablægget skal kun være ½ så stort. Det største anlæg Vølund har på positivlisten er iøvrigt kun på 13,8 kW, så jeg troede slet ikke de lavede et på 16 kW. Og du har ret, anlæggene er vanvittige dyre. Jeg har fået oplyst ca. samme pris, så det vil da vare nogle år inden investeringen tjener sig hjem, ligeledes har jeg fået at vide at der er langt det bedste økonomisk set, hvis man kun har gulvvarme og ikke begge dele som jeg, da jordvarmeanlæggene har den bedste COP ved 35 grader, som passer til gulvvarme, men radiatorerne skal have min 45 grader og endda være noget større for at kunne afgive varme nok, og det er de par ting, der får mig til at tvivle.
Med venlig hilsen
Michael K
Besvar Opret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare beskeder i dette forum
Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum
Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.