| Forfatter |
Besked |
calimax
Bruger
Medlem siden: 17 December 2009
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 1
|
 Emne: Tændelement til Calimax Solida Sendt: 17 December 2009 kl. 12:46 |
Hej Pilleklub
Jeg er ny i dette forum og har et spørgsmål vedr. tændelement til en Calimax Solida.
Vi købte en Solida sidste år.
Da jeg spurgte forhandleren hvad tændelementen kostede svarede han ca 500 kr, men har fundet ud af den koster over det dobbelte hos dansk varme service, som forhandleren henviser til vedr. reservedele mm.
Er der nogle der kender en anden pris eller anden tændelement der kan bruges til dette, eller skal jeg bide i det sure æble og betale de 1100 kr for tændelementet.
|
|
Michael Andersen
|
IP-adresse registreret |
|
Zies
Bruger
Medlem siden: 18 Maj 2008
Beskeder: 9
|
 Sendt: 19 Januar 2010 kl. 23:25 |
|
Jeg har lige betalt 900 kr. for sådan et tænde-element, også fra dansk varmeservice..!
|
IP-adresse registreret |
|
JanH
Bruger
Medlem siden: 19 Oktober 2012
|
 Sendt: 19 Oktober 2012 kl. 16:52 |
Hej med jer. Jeg har også en Calimax, og er pisse træt af at jeg ca. 1 gang om året skal købe et tændelement hos Dansk Varme Teknik til ca. 1000 kr. Jeg har lavet lidt reserch, og der er godt nyt til alle jer der har samme problem. Hos q-pro (q-pro.dk) har jeg købt et tændelement: < method="post" name="cart_quantity" ="http://q-pro.dk/product_info.php?cPath=24_34&products_id=54&=add_product">
Eltænder U-Type 300 W (rød ledning) |
 | |
 |
|
|
148,00 DKK 168,00 DKK |
 |
|
| Antal: < style="margin: 0px 10px 0px 0px;" name="products_qty" value="1" size="2" {95919BE0-C436-4eab-8083-096E94826667}="1"> |
| < name="products_id" value="54" ="">< title=" Læg i indkøbskurv " alt="Læg i indkøbskurv" ="includes/s/danish/s/s/_in_cart.gif" =""> | |
 |
Eltænder U-Type 300 W (rød ledning)
Total længde 125 mm. Woody, Scotte, Boink, Bio Comfort samt TB mini
Effekt pr cm2 overflade 7,9 w (Effektiv l=180 mm) Passer også på Bio 18 Stokerpro: Billig El-tænder til Bio18. og efter at have givet bøjningen ude i spidsen et klem i skruestikken glider det fint ind i røret til tændelementet, pres det så langt frem, så det lige rører brændskålen, så ca 1 mm tilbage, tilslut ledningerne, og vupti så kører ovnen igen, men til en meget lavevre pris. Jeg har netop gjort det idag, og vil holde forum opdateret med mine erfaringer,levetid o.s.v. men til 150 kr, kan jeg jo skifte meget ofte i forhold til de 1000 et originalt koster. Held og lykke til jer andre, jeg prøvede og det virker. En glad mand ;-) | | | >
|
IP-adresse registreret |
|
Nesmoht
Bruger
Medlem siden: 09 November 2012
Beskeder: 6
|
 Sendt: 09 November 2012 kl. 15:08 |
|
Mit tændelment er netop gået i udu, den ene ledning er brændt af elementet, har nu lige limet det på, håber det virker. Jeg fik varme på igår ved at kommer piller i kamret, brugte ukrutbrænder til at tænde pillerne med, lukke og starte ovnen, så kørte den igen, så længe den kan afgive varmen, det virkede fint. Har nu lige bestestilt den af overnævnte, det er første gang i 6 år den er i udu.
|
|
Nesmoht
|
IP-adresse registreret |
|
Nesmoht
Bruger
|
 Sendt: 14 November 2012 kl. 15:38 |
|
Jeg købte det tændelement U-Type 300w og har lige sat det i-med lidt tilpasning som der er skrevet, men måtte flytte
lidt på rør og glider- den til at holde eltænder fast med,
så nu kan den tænde og virker upåklagligt- for under 200kr.
|
|
Nesmoht
|
IP-adresse registreret |
|
pallefrom
Bruger
Medlem siden: 26 December 2012
Beskeder: 3
|
 Sendt: 26 December 2012 kl. 20:15 |
Hej med Jer. Har også lige købt et tændelement U-type 300 w. Det første holdt kun 6 uger i min Calimax. Har bestilt et nyt, men hvis de ikke holder længere er der ikke sparet ret meget, i forhold til orginalen. Der må da være nogen, som kan lave et tændelement som holder længere, samtidig med en fornuftig pris.
|
IP-adresse registreret |
|
Nesmoht
Bruger
|
 Sendt: 27 December 2012 kl. 00:24 |
|
Du har nok været lidt uheldig- mit holder finr endnu-
Men husk, hvis du skal gører elementet minder i rundningen
skal du ha et dorn der passe til udvendig mål når og hvis den skal værer mindre i d. for ikke at beskadige tråden i
varmeelementet- og måske, tilpasse de ledninger så de ikke er for lange, husk der skal værer 2/3 mm. luft for
enden hvor den skal tænde, der er to ledninger i een klemme og en i den anden-: håber du for held med en ny,
så bestil et par stykker, portoen er den samme jo-:
|
|
Nesmoht
|
IP-adresse registreret |
|
pallefrom
Bruger
Medlem siden: 26 December 2012
Beskeder: 3
|
 Sendt: 29 December 2012 kl. 13:43 |
Hej igen. Ja, jeg håber jeg har været uheldig, med det første element. Har nu modtaget nyt tændelement. Fantastisk man kan få leveret reservedele mellem Jul og Nytår. Ros til Q-pro for hutig ekspedition Det er nu tilpasset efter alle foreskrifter, og er nu monteret i Caligmax'en. Så krydser jeg fingerne for, at det holder noget længere end det sidste. 
|
IP-adresse registreret |
|
hschack
Bruger
Medlem siden: 22 Marts 2013
|
 Sendt: 22 Marts 2013 kl. 10:26 |
Hej jeg har snart denne på lager http://q-pro.dk/pillefyr-stoker/reservedele/keramisk-el-taender-pillefyr.htm Under varianter kan vælges en adaptor så den passer til Calimax den er rund med hul i og pga. dette knækker den ikke som den ovnen er født med.
|
|
MVH
Henrik Schack
http://q-pro.dk
|
IP-adresse registreret |
|
Nesmoht
Bruger
|
 Sendt: 05 Maj 2013 kl. 13:12 |
|
På mit tændelement, kan der afsættes noget brændt, belægning på enden,så den har svært ved at tænde, sliber
Det væk med en lille fil, så tænder den fint igen.
|
|
Nesmoht
|
IP-adresse registreret |
|