Hej Martin
Det forløb, du beskriver, underbygger kun yderligere min mistanke om, at Elements-ovnen aldrig burde være endt hos forhandlerne. Mit gæt er, at Hwam også har indset dette, og derfor er de nu stoppet med at producere den. Vi har hørt noget lignende fra en forhandler, men jeg tror ikke på, du får nogen forhandler til at ville citeres for det. Det er juridisk uoverskueligt.
Jeg er blevet oplyst om, at Elements kom på markedet i 2003. Hwam havde da brugt 3 år på udvikle den. Det er helt sikkert ikke normalt, at en ovn kun er på markedet i knap dobbelt så lang tid, som det har taget at udvikle den. Hwam er dog også yderst bevidste om ikke at indrømme, at ovnen ikke levede op til deres egne forvetninger.
Jeg tror, vi laver en aftale med Hwam, hvor vi får en fornuftig rabat på en ny alm. bændeovn. Det skylde bl.a., at vi ikke selv har købt Elements-ovnen og at garantien formentlig er udløbet.
Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til fx "Kontant" på DR eller et andet forbrugermagasin - jeg tror, de keder sig lidt her i agurketiden og ville elske sådan en historie - især når de kan lugte, at der formentlig er flere, der har haft problemer, og ovnen nu også er taget af markedet. Hvis nogen kan finde flere utilfredse kunder, så er det dem.
Som minimum kunne du prøve at true Hwam med "Kontant" - hvis sagen først rammer medierne bliver det meget dyrere for dem end at indgå forlig med dig. Tab af omdømme = tab af markedsandele.
Mvh.
Rasmus