Aktive emnerAktive emner  Vis medlemmerMedlemmer  KalenderKalender  Søg i forumSøg  HjælpHjælp
  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 Pilleklubbens Diskussion : Træpillestoker : Andet

>>Annonce<<

>>Annonce<<

Message Icon Emne: Hwam heat design element
Besvar Opret nyt emne
Forfatter Besked
pedersen
Bruger
Bruger

Medlem siden: 19 Maj 2009
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 4
Citér pedersen Svarbullet Emne: Hwam heat design element
    Sendt: 19 Maj 2009 kl. 15:01

Lige en forspørgense til dem der sidder der uden.

er der nogle der har eller kender nogle som har haft gode eller dårlige erfaringer med en pille ovn fra Hwam heat design ved navnet elements.
og som evt har haft andre problemer ed firmaets andre produkter men hovedsagligt elements.

HAR selv en desværre
IP IP-adresse registreret
raslar
Bruger
Bruger

Medlem siden: 08 Juli 2009
Beskeder: 2
Citér raslar Svarbullet Sendt: 08 Juli 2009 kl. 17:59
Hej
Vi har en Hwam Elements ovn, som stod i huset da vi købte det. Det har ikke været nogen særlig positiv oplevelse. Vi har haft ret svært ved at få den til at fungere fornuftigt. I stedet har vi bl.a. haft røggaseksplosioner selvom vi har forsøgt at følge brugervejledningen. I år viser det sig så, at ovnen er ødelagt inde i brændkammeret, hvilket efter sigende skulle være fordi, den ikke er blevet fuldstændigt rengjort efter hver fyring. Jeg synes vi har været ret omhyggelige med at rengøre den. Hwam vil ikke hjælpe, da garantien ikke gælder længere, men ovnen er også "udgået" af produktion i mellemtiden. Rygtet vi hører, er, at det skyldes store problemer med at få den til at fungere efter hensigten. Jeg kan ikke anbefale nogen at investere i den type ovn, og jeg vil også gerne høre fra flere, der evt. har oplevet problemer.

/Rasmus
pedersen
Bruger
Bruger

Citér pedersen Svarbullet Sendt: 10 Juli 2009 kl. 20:17

Hej Rasmus

Jeg har ikke i sinde at skal have mig sådan har nu haft æren af at prøve med 3 af dem nu uden held oprettedet den her profil for at se om jeg kunne finde andre med samme problem og som måske kunne hjælpe mig til at ligge lidt pres på hwam da jeg en gang er blevet lovet mine penge tilbage efter at have været hele fortagnet rundt da min forhandler lukkede og jeg siden hen har hørt fra en smed hos dem at der var en fejl i de første men de er ikke blevet bedre af den grund men deres tilbud om pengene tilbage ændrede sig noget efter at dirktøren havde snakket med deres advokat så fik jeg afvide jeg kunne få 10000kr men det ville jeg ikke spises af med og sagde til ham at jeg om nødvendigt lagde sag an mod dem for det, så kom han lidt i tale igen og tilbød at komme og se den sammen med deres montør som også havde set den før lavet den og sågar været uden og de den sidste og sagde at han måtte være mig svar skyldig for han viste ikke hvad han skulle gøre.

så de kom og så på den i næsten en time til jeg sagde at nu havde jeg ikke tid til at stå og drikke mere kaffe med den da jeg også skulle på arbejde og hvor jeg havde fået afvide at jeg ikke havde forstand på forbrændings teori trods jeg er uddannet brandmand han mente at træpiller der afgasser og der efter går ud har samme brændværdi som hvis det er en fuldstændeig forbrænding og han egentlig mente den uddannelse havde været spild så kan jeg lære det.men han villle sende en redegørelse den var så noget forsinket og kom efter 3 uger og der siger han det er min fejl da jeg ikke ved hvordan den skal bruges og at jeg har set mig sur på den trods det at jeg har haft dem i at i 4 år og den sidste her egentlig er dårligere ind de 2 første som ikke kunne holde i skamolen..

Men er egentlig nysgerrig efter om i kender andre der har problemer med den model eller om i kender en forhandler som vil stå ved at det er en skod ovn. hvor kommer du/i ellers fra

mvh martin

raslar
Bruger
Bruger

Medlem siden: 08 Juli 2009
Beskeder: 2
Citér raslar Svarbullet Sendt: 10 Juli 2009 kl. 21:21
Hej Martin

Det forløb, du beskriver, underbygger kun yderligere min mistanke om, at Elements-ovnen aldrig burde være endt hos forhandlerne. Mit gæt er, at Hwam også har indset dette, og derfor er de nu stoppet med at producere den. Vi har hørt noget lignende fra en forhandler, men jeg tror ikke på, du får nogen forhandler til at ville citeres for det. Det er juridisk uoverskueligt.

Jeg er blevet oplyst om, at Elements kom på markedet i 2003. Hwam havde da brugt 3 år på udvikle den. Det er helt sikkert ikke normalt, at en ovn kun er på markedet i knap dobbelt så lang tid, som det har taget at udvikle den. Hwam er dog også yderst bevidste om ikke at indrømme, at ovnen ikke levede op til deres egne forvetninger.

Jeg tror, vi laver en aftale med Hwam, hvor vi får en fornuftig rabat på en ny alm. bændeovn. Det skylde bl.a., at vi ikke selv har købt Elements-ovnen og at garantien formentlig er udløbet.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til fx "Kontant" på DR eller et andet forbrugermagasin - jeg tror, de keder sig lidt her i agurketiden og ville elske sådan en historie - især når de kan lugte, at der formentlig er flere, der har haft problemer, og ovnen nu også er taget af markedet. Hvis nogen kan finde flere utilfredse kunder, så er det dem.

Som minimum kunne du prøve at true Hwam med "Kontant" - hvis sagen først rammer medierne bliver det meget dyrere for dem end at indgå forlig med dig. Tab af omdømme = tab af markedsandele.

Mvh.
Rasmus
pedersen
Bruger
Bruger

Citér pedersen Svarbullet Sendt: 13 Juli 2009 kl. 07:17

Hej  rasmus

jeg er ikke helt inde i hvor længe de lavede den og sådan jeg købte min i århus i 2005 så vidt jeg husker men den havde stået ved forhandleren i ca 1år da jeg gik hårdt nok til dem indrømmede de at den havde en fejl så fik jeg en ny hvor det var lavet på men det hjalp ikke og igen en ny kom til hvor der var lavet noget mere på den viser sig så at være lavet så den ikke vil brænde mere ind 2 timer om natten hvis man fylder kammeret helt som det kan medde der 15-16kg og nu mener de så at det er mig der ikke kan betjene den.

har godt nok skrevet til basta men der holder ferie skrev den men kunne da godt være jeg skulle prøve kontant. er lidt træls ville egentlig bare gerne have lavet en aftale med den om at de sørgede for jeg fik en eco tech da jeg stadig vil have pilleovn og havde fundet en til en god pris men det kunne jeg godt høre på vagn der ude at det skulle jeg så ikke forvente han er meget svær at danse med. vil aldrig have em hwam ovn igen ved godt en alm. hwam ovn er en ganske fin ovn men ikke efter den behandling  og vil frem over heller ikke forslå nogle at køb en som sådan.

men håber da i finder en løsning med dem

janden
Bruger
Bruger

Medlem siden: 16 August 2012
Beskeder: 1
Citér janden Svarbullet Sendt: 16 August 2012 kl. 12:42
Hej Martin - og alle andre der har lyst til at kommenter.

Jeg er en af de uheldige ejere af en HWAM træpilleovn, som efter et hav af problemer og skorstensbrande er endt med at lægge sag an mod leverandøren.

Jeg er af et brændeovnscenter blevet oplyst, at flere af deres kunder havde købt en HWAM Elements og efterfølgende fået den udbyttet med et erstatningsprodukt, da den ikke fungerede - dette efter sigende sket i samarbejde med HWAM.

Afslutningen på retssagen er nært forestående og jeg ville rigtig gerne i kontakt med en eller flere af disse kunder så jeg overfor retten kan dokumentere, at jeg bare er én blandt mange som har haft problemer med den pågældende ovn.

Mange hilsner fra,
Jannie

pedersen
Bruger
Bruger

Citér pedersen Svarbullet Sendt: 02 September 2012 kl. 20:59
Hej jannie jeg er må nok beklage at jeg ikke kan være dig og din mand til meget hjælp længere da jeg har solgt huset til en ansat ved HWAM og der ved ikke har sige så meget men det er helt fint med mig hvis du tager mine indlæg her inde med til retten hvis det er dig nogle hjælp.
Da jeg havde problemerne med ovnen havde jeg mange samtaler med Vagn der var tidligere ejer den gang og er af den mening at han gør meget for at tale sig ud af ansvaret i og med han egentlig var villig til at give mig 10000 i tab men jeg afslog og der efter gik han helt i hårdknude og påstod at nå pillerne var sorte og afgasset i magasinet fejlede de intet og kunne stadig godt varme det fik vi os dog en lille snak om da jeg på det tidspunkt var brandmand og mente jeg nu godt viste en del om forbrandingsteori og der efter ville han ikke snakke med mig og fik aldrig løst problemet

MVH martin pedersen

Besvar Opret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare beskeder i dette forum
Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum
Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.